اینترنت و شبکه

شبکه 6G تا سال 2030 در دسترس خواهد بود

شبکه 6G تا سال 2030 در دسترس خواهد بود

در حالی که شبکه 5G هنوز در همه مناطق جهان در دسترس نیست، نسل بعدی شبکه یعنی 6G در حال حاضر در حال توسعه است. کوالکام، اپل، گوگل و ال جی از جمله شرکت هایی هستند که برای توسعه شبکه 6G تلاش می کنند. همچنین به نظر می رسد که نوکیا همه به این جمع اضافه می شود. زیرا پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا در جریان سنخرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، مدعی شد که شبکه 6G تا سال 2030 عملی خواهد شد.

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا طی سنخرانی که در مجمع جهانی اقتصاد داشت اظهار کرد که شبکه 6G تا سال 2030 به صورت تجاری در دسترس خواهند بود. با این حال، لوندمارک معتقد نیست که گوشی های هوشمند رایج ترین رابط این شبکه باشند.

لوندمارک گفت: تا آن زمان قطعا گوشی های هوشمندی که امروز از آن ها استفاده می کنیم رایج ترین رابط کاربری نخواهند بود. او جزئیات زیادی در این مورد آشکار نکرد، اما در ادامه اشاره کرد که تا سال 2030، یک ” دوقلو دیجیتالی از همه چیز ” وجود خواهد داشت.

دو قلو دیجیتالی

شرکت های در حال حاضر سرمایه گذاری انبوهی را در زمینه 6G شروع کرده اند. برخی از بزرگترین غول های فناوری جهان در توسعه فناوری نسل بعدی شبکه مشارکت و همکاری به هم آورده اند. من جمله از این شرکت ها می توان به کوالکام، اپل، گوگل و ال جی اشاره کرد. در همین حال، خیل عظیمی از کاربران جهانی گوشی های هوشمند از 4G به 5G منتقل نشده اند.

در حال حاضر ما جزئیات دقیقه از شبکه 6G نداریم، سرعت انتقال در این شبکه هم توسط اتحادیه بین المللی مخابرات تعریف خواهد شد. با این حال تخمین زده شده که این شبکه حدود 100 برابر سریعتر از شبکه 5G می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *